Welke sales tools werken voor social business? Met welke tools werken we bij Social Sales zelf? Waar worden wij enthousiast van?

Met welke leadgeneratie software kun je de resultaten van je salesmensen verhogen? Welke tooling zorgt voor de juiste en de beste leads? 

Je saleskansen zijn gestegen dankzij de inzet van de juiste software en tooling!

Regelmatig krijgen we de vraag welke tools en software wij als sales en ondernemer inzetten voor onze eigen leadgeneratie.

Dat zijn er eigenlijk nog best wel wat. We gebruiken verschillende soorten software, sommige pakketten nog maar kort en anderen al wat langer. Van leadgeneratie tools tot analyse software tot mobiele apps om de communicatie met onze klanten prettiger en eenvoudiger te maken.

De onderstaande software tools en applicaties zijn onze meest gebruikte tools binnen Social Sales:

Dit zijn onze 11 meest gebruikte tools voor social sales en new business.

en jij kunt ze snel implementeren!
  • Salesflare: Intelligent CRM systeem voor sales en salesteams.
    • Door Salesflare ben ik minder tijd kwijt aan het registreren van contacten en opslaan van leads. Mails en telefoontjes worden automatisch toegevoegd aan de contactpersoon en het bedrijf. Daarnaast geeft Salesflare goed inzicht in de lopende opportunities maar ook in de effectiviteit van de sales activiteiten.
  • Saleswings: Lead website tracking & predictive lead scoring.
    • Met Saleswings blijf ik ge├»nformeerd over wie de websites socialsales.eu en martijnrijk.nl bezoeken en welke activiteiten bezoekers uitvoeren. Een paar voorbeelden: vullen ze een formulier in, welke pagina’s bekijken ze? Saleswings adresseert een score aan de bezoeker waarna sales er mee aan de slag kan.
  • G Suite: E-mail en office software van Google inclusief online opslag voor documenten
    • De oplossing in de cloud voor e-mail, documenten, spreadsheets en bijvoorbeeld enquete formulieren. Met de Google suite werken we samen in de cloud, onafhankelijk van locatie en tijd.
  • PieSync: Altijd de juiste gegevens gesynchroniseerd tussen verschillende sofware en apps.
  • Fullcontact: Altijd een up-to-date adresboek
    • Na het eenmalig toevoegen van een contactpersoon zorgt Fullcontact ervoor dat de contactgegevens up-to-date blijven.
  • Any.do: Taskmananger & things to do
    • De takenlijst voor alle taken welke niet toe te wijzen zijn aan klanten, prospects of relaties.
  • LinkedIn Sales Navigator
    • Met Sales Navigator van LinkedIn houden we bij wie wat waar doet in handige lijsten. De app verzorgt ons naast de zoekopdrachten en resultaten uit OBI4wan van informatie over prospects en klanten.
  • Dux-Soup
    • Met Dux Soup zijn we in staat om profielen te labelen na een bezoek. Deze labels geven inzicht en een “conversation starter” om het gesprek met relaties aan te gaan.
  • Moneybird
    • Offertes en uitgaande facturen worden verstuurd vanuit Moneybird. Inkomende bonnetjes en facturen worden ook ingeboekt. De boekhouder krijgt van iedere activiteit een kopie, direct in het door hen gebruikte boekhoudpakket.
  • Bookme:
    • Online agenda en planning voor klanten en relaties
  • OBI4wan
    • Voor social media monitoring, webcare en data analyse gebruiken wij de online monitor en webcare oplossing van OBI4wan.

De gebruikte programma’s en software wisselt af en toe. Er komen regelmatig nieuwe applicaties en software op de markt. Op de achtergrond proberen we steeds nieuwe software uit te proberen en te testen met als reden om onze werkzaamheden nog eenvoudiger en beter te organiseren.

Wil je dat ik een tool of software applicatie voor jou test? Laat het me weten en ik maak er werk van.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *